Friday, September 12, 2014

dah mula terasa bahangnya

Seminggu ni... walaupun tengah pening dengan nak siapkan slide viva, anak2 pakat sakit mata dan demam... rumah mak terap sibuk.... dan aku pun terpaksa menyibuk.

Sibuk sebab...





Majlis apa.... agak2 ?

Wednesday, September 3, 2014

berdebar

Minggu ni rasa serba tak kena. Buat apa semuanya tak menjadi. Padahal nak siapkan slide pembentangan jek. Bukan tak pernah buat... dah jadi kerja hari-hari.

Tapi pembentangan kali ni lain.
Pembentangan untuk kajian yang dibuat bertahun-tahun.
Semua tu nak dimasukkan dalam pembentangan kurang 30 minit.
Apa nak tulis niiiiii... huhu

Semalam dapat pengesahan tarikh.. walaupun belum official.
Seriauuuu gilerrrr :(

20 hari lagi.... counting....

Sunday, August 31, 2014

petua nak halau lalat

Rumah korang banyak lalat tak? Kalau balik rumah mak mentua aku, selalunya memang banyak lalat. Terutamanya bila ada bau makanan.... selalunya mak mertua aku letak kertas yang ada gam untuk perangkap lalat.

Raya tahun ni... mak mertua aku guna petua baru...

Bahan2 dia ialah bunga cengkih dan air.

Campurkan... lepas tu letak kat kawasan yang selalunya lalat banyak...

Biasanya dalam seminggu... bau bunga cengkih tu dah kurang... bila tengok bunga cengkih tu dah kembang dan air dia dah susut... gantilah yang baru.

Memang mujarabbbbbbb.... serious.... tak caya cubalahhhhh....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...