Tuesday, October 12, 2010

Alif kena gegata

Tau tak apa gegata? Ada orang panggil kelopak garam atau nama scientifiknya urticaria rash agaknyalah berdasarkan apa yang aku baca, macam sama .

Anak aku yang no 1 tu ikut pak sedara dia gi carrefour. Ada dia masuk satu game kumpul2 kupon kat dalam blik cermin tu, dapatlah menang hadiah. Tengahari, balik umah bawak belon, keychain, topi. Seronok bukan main lagi dia. Makan pun tak kesah sebab pak sedara dia dah belanja ayam kfc. Minum susu, tidor. Dalam pukul 3 dia bangun merengek kata leher dia gatal, telinga dia dah naik merah. Aku cek, kat paha sumer dah naik bintat2 macam kena gigit nyamuk, tapi lebih besar. Alamakkkk.... kesiannya. Aku apply bedak merah.. kat badan dia. Tak kurang. Malam tidor merengek jek, aku sapu cream hydrocortisone supaya kurang gatal. Bangun pagi, masih bengkak2 badan dia. Satu badannn..


Pandangan dari depan




Pandangan dari belakang



Semalam, jumpa Dr... allergy katanya. Dapat satu pil , makan sebiji sehari selama 10 hari. Pagi tadi, kurang banyak. Tinggal sket2 jek kat badan dia. Haihhh... Nasib baikkkk.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...