Tuesday, January 29, 2013

pengalaman guna tablet

Tahun lepas, en zalee beli samsung galaxy tab sebab terpengaruh tengok iklan dan kawan2, beli. ada rezeki dapat duit undi, dan kami takda apa2 comitment nak bayar apa2 hutang, jadi it become our own pleasure. we start exploring dan download varies kind of game yang free di android market. i luv the sun solaris yang boleh buat some editing untuk office application. boleh simpan terus dalam dropbox untuk sync dengan pc kat office dan my laptop. tak perlu tunggu boot, boleh terus buka dan cek email. no wonder it become a big hit.

earlier this year, aku dapat peluang guna ipad 4. Pejabat punya. response sangat laju, keyboard yang lebih sensitif. cuma office app kena beli, yang free hanya boleh baca sahaja. editing is not allowed. tapi, aku start cari other alternative such as note untuk teks dan prezi untuk presentation. spreadsheet... google doc jek... boleh apa :)

oleh kerana ipad dibina dengan vga adapter, ia boleh terus dipancarkan kepada lcd projector, berbanding samsung yang tak berapa friendly untuk working needs. kena beli hdmi adapter dan sambung pulak pada hdmi to vga converter. leceh dan mostly tak boleh communicate.

masih banyak nak explore... oleh kerana teknologi takkan tunggu kita, terpaksalah kita fikirkan bagaimana ia boleh membantu untuk pengajaran dan pembelajaran pada masa akan datang. ada tips tak bagi membolehkan kita guna tablet untuk pengajaran mahupun untuk attract pelajar ? Kalau ada, kongsilah ekk...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...