Friday, August 15, 2014

sardin roll bakar

Aku sangat2lah suka sardin roll ni. Asyik teringat2 je masa makan kat umah member tahun lepas. Jadi, aku cuba cari resepi dan try buat sendiri.

Aku cuba resepi dari sini...

http://resipicitarasawan.blogspot.com/2011/05/sardin-gulung-bakar-baked-sardine-roll.html

First attempt, follow exactly macam resepi. Cuma, aku masak inti sardin tu. Tahlah... aku memang tak pandai makan sardin tak masak. Makanya, masaklah sardin tu dulu sampai garing.

Bila cuba buat... adoi... sangat kering pastry dia. Tak tau apa silap... walaupun kak wan dah pesan yang doh dia sedikit keras... tapi....susah giler nak gulung. pecah-pecah pastry dia. So, aku stop tengah jalan. Dapatlah 10 biji buat rasa... sedap... lemak pastry dia... lembut bila makan.Tapi tak cantikkkkk.... huaaaaa

Makanya buat sekali lagi... tapi tambah butter jadi 150 gm. Bahan2 lain sama. Masa buat ok sket.... tapi bila letak inti... dan lipat pastry tu... pecah jugak... huhu... rasa nak nangis.


Bila susah sangat... jadi macam ni jek aku buat...


Mak kata... dah malaslah tuuuu.... maunya tak... susah giler...

Lepas ni nak cuba buat pastry dia style lain pulak.... tak mau putus asa... tapi camner yang elok agaknya ekkk... ada cadangan tak? peninggggg...

2 comments:

Jeffri Rahman said...

oo..resepi yg ini kena bakar dlm oven eh. yg lagi satu resepi tu sardin roll gorengkan? yg sardin roll goreng saya beli jer..tapi sebab yang ini bakar..lebih sihat sikit jadi bolehlah saya mencuba masak bersama isteri di rumah. try n error. kena lebihkan tepung sikit eh kak?

Norah said...

Jeffri - doh dia sikit keras... cubalah try and error hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...